onsdag, januari 24, 2018

IDAG ÄR EN BRA DAG

Jag fick en väldigt klok bok i julklapp av min svägerska nu i julas. Den heter "Idag är en bra dag" och är en form av dagbok. 

I förordet står det bland annat att boken gör det lätt att notera dagens höjdpunkter och att du med hjälp av denna bok gör varje dag till en bra dag! 

Bra va?!

Så känner ni som jag gör, att ni gärna hade velat skriva dagbok men inte hinner eller orkar skriva för mycket text, så är denna bok helt perfekt! Jag blir glad av boken och den ger i alla fall mig en liten tankeställare varje dag. 




Varje dag svarar du på tre frågor som lär dig reflektera över dagen och fundera över framtiden. En fråga är densamma varje dag medan två är nya. Dessutom finns det utrymme för egna noteringar. Frågorna är positiva, styrkande och hjälper dig att fokusera på det du tycker är viktigt i livet.


"5 minuter om dagen med denna bok och du kommer få en bra dag, varje dag."




Hej gråa onsdag!

Ja men visst! Vintern kom och gick på mindre än en vecka här på kära Västkusten. Ett skämt, men tyvärr sant. Det har pissregnat hela natten så nu är snön ett minne blott!

Igår hade jag i alla fall en väldigt mysig dag, först tillsammans med Sol, Vida, Mia och Felix. Mia är en fin vän till mig och Felix är hennes son. På förmiddagen var vi hemma hos oss men sedan bytte vi hus och på eftermiddagen när storasyskon och pappor hade kommit hem från skola och jobb hängde vi hemma hos Mia och Alex. Alex gjorde egna hamburgare som var supergoda och vi hade en helmysig eftermiddag och kväll tillsammans hemma hos dem. Vänner är verkligen livet!

Just nu sover Vida sin förmiddagslur i vagnen. När hon har vaknat och jag har duschat så måste vi tyvärr åka en sväng och handla på Hemköp. Jag känner verkligen inte för att handla mat idag men kylen ekar ganska tom och jag har lovat Livio och Sol "ett aningen roligare mellanmål" idag efter skolan, så det är bara att bita ihop och få det gjort! Varje onsdag badar också Rickard med de två stora barnen och då brukar vi äta "grillad-kyckling-macka" allihop när dem kommer hem på kvällen. Om någon månad så ska jag och Vida också börja göra dem sällskap i simhallen. Det blir kul. 

Ta hand om er!

Kram Johanna

1 kommentar:

Mittgodastefinaste sa...

Vilket härligt inspirerande inlägg Johanna!

Ha en fortsatt fin helg!

Kram Jenny