tisdag, februari 24, 2015

Målarsugen

Här hemma är det vita väggar som dominerar, ja förutom tre väggar i lilla hallen på övervåningen och två väggar i Sols rum så är faktiskt alla väggar vita. Det är lättast att göra en vit bas när man totalrenoverar för då kan man lätt förändra med tiden som man bor in sig.  Det är hit jag nu har kommit. Jag vill MÅLA överallt känns det som! Gärna med kalklitir som jag fastnade för när jag målade lilla hallen på övervåningen. Dova och matta färger gillar jag!
 
Sovrummet är det rum som jag förhoppningsvis kommer måla om inom kort. På väggen bakom sängen är det stående vitmålade brädor och den väggen ska få vara precis som den är. Men de andra tre vitmålade väggarna vill jag måla svagt grå.
 
Vad tror ni om det?
 
 


 
 
 
God morgon allihop!
 
Hoppas att ni har haft en bra start på den nya veckan. Själv har magsjukan kommit hem till mig och familjen och jag är inne på min andra dag med VAB. Än så länge är det endast Sol som har spytt och jag hoppas innerligt att ingen av oss andra åker på den hemska magsjukan. Fy och usch vad vidrig den är!
 
Nu ska jag göra köttbullemackor till mina små godingar och så blir det Draktränaren 2 till det.
 
Happy tisdag på er!
 
Kram Johanna  

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej fina du!

Hoppas du är ok, har saknat dina blogginlägg ska du veta!

Det är fantastiskt roligt med min lilla butik & det är många som tittar in & kommer tillbaka :)

Detta gör att jag halkar efter med mina blogginlägg... men ibland så hinner jag.

Önskar dig en skön helg & hoppas ni kryat på er!

KRAM
Lotta

P.s Det blir nog jättefint med en grå nyans i sovrummet. Jag tänkte också förändra lite i vårt sovrum när tid finns!