onsdag, november 05, 2014

Ny ljusslinga i köket

Är det något som jag skulle gjort annorlunda när vi renoverade vårt radhus så hade det varit att sätta in fler eluttag. Jag saknar speciellt ett till i köket. Under tiden som vi funderar på hur vi ska göra med fler eluttag så får man göra det bästa av situationen och då är det toppen med batteridrivna ljusslingor! De ger hög mysfaktor nu när novembermörkret har kommit till oss. Igår när jag var en snabb sväng inne i Nordstan (det stora fula varuhuset som ligger mitt i centrum i Göteborg) så kilade jag in på Indiska och då hittade jag denna fina ljusslinga med små silverkulor på. Tyvärr blev det ingen bild på ljusslingan när den är tänd, det får jag visa er en annan dag. Jag funderar faktiskt på att köpa ett par till och använda i årets julgran, jag får se.




 


Hej hej!

Hur har ni det? Bra hoppas jag! Själv så känns det som om livet just nu handlar om att jobba, vara med barnen och fundera på vad man ska äta varenda eviga dag. Nu när mörkret faller redan vid 16-17 tiden så vill barnen inte alltid gå ut efter middagen och det gör att vissa eftermiddagar och kvällar känns aningen sega. Jag har hur mycket som helst som jag skulle kunna göra men med en 3-åring och en 5-åring i huset så blir det (oftast) inte som man själv vill. Jag antar att många av er känner igen sig i det jag skriver?!

Idag blir det i alla fall tacos till middag, man får ju festa till det lite extra mitt i veckan emellanåt!

Kram Johanna