onsdag, oktober 15, 2014

Skåpet

I vardagsrummet står som många av er redan vet mitt stora vita vintageskåp. Jag tycker att det är aningen svårfotat där det står och på bilderna blir skåpet aldrig lika fint som det är i verkligheten. Men jag fick lust att fota det häromdagen när vardagsrummet var riktigt ljust och härligt. Glasboxarna som står på underdelen av skåpet är nu fyllda till max av kastanjer som barnen har plockat. Riktigt höstigt och fint! Bredvid boxarna ligger en hög med Vackre Hem tidningar med två vita små pippifåglar på toppen. I skåpet står en av Nina Hartmans böcker, en kär vintageterrin från Frankrike, en nätkupa med en grå liten pippifågel i och två gamla franska apoteksflaskor. På skåpet står ett gammalt trätråg som jag fullkomligt älskar. På golvet ligger ett fårskinn som jag köpte på Mio i vintras.





Godmorgon!

Idag är jag hemma för terminens första VAB, haha, som lärare är det lätt att dela in året i terminer och vilken vecka det är har man alltid full koll på. Det är i alla fall lilla skruttan Sol som är hostig och lite febrig, jag hoppas att det inte håller i sig allt för länge!

Nu ropar de små att deras magar kurrar, dags för frukost helt enkelt. Vilken är er favoritfrukost?

Kram Johanna

4 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Så fint det är skåpet. Undrar bara hur du fick hem tråget från Frankrike, antar att du åkte bil?
Tycker det tagit lång tid ändå innan dina små blivit sjuka, tycker jag hör överallt att många verkar ligga nedbäddade.
Här har jag börjat med grötfrukost för att skippa mackorna.
Kram helena

Hanna sa...

fint skåp
Ha en fin kväll!
Hanna

Mittgodastefinaste sa...

Underbart fint du har det Johanna!

Älskar alltihopa!

Idag länkar jag hos mig till receptet på Leilas mazarintårta, den var underbar!

Här har du en till som delat in hela livet i terminer känns det som, haha!

Krya på lilla Sol!

Kram Jenny

Unknown sa...

Fantastiskt fint skåp!
Passar så bra med naturmaterial till det vita!

Jag är en grötälskare! Men brukar äta både gröt & ägg till frukost! Jag kan aldrig gå hem i från utan ha ätit frukost! Hi hi

Ha en riktigt skön helg!
Kram
Lotta