söndag, september 15, 2013

Åter en helg som kom och gick

Idag visar jag er ett par bilder tagna på köket sent i fredags eftermiddag innan jag begav mig hem till en av mina arbetskamrater på After Work. Vi hade verkligen kanonkul och det var längesedan som jag skrattade så gott. Riktigt galna och roliga arbetskamrater har jag fått turen att få! I alla fall, köket badade i sol och fastän det inte är riktigt färdigt ännu så vill jag visa er det.
 
 


 
 
Som ni ser på den översta bilden saknas det en bräda under diskhon, spottar under överskåpet, socklar och sedan ska diskmaskinen även justeras. Jag kommer att visa köket i dess helhet vid ett senare tillfälle när allt är "klart" och jag har fått till det sista "piffet".
 
Jag hoppas att ni alla har haft en fin helg. Själv har jag haft en skön och ganska lugn helg som avslutades med att jag och Rickard sålde en massa saker på en stor bagageluckeloppis här i Göteborg. Vi sålde saker för 3000 kr! Såååå skönt att bli av med alla de sakerna och självklart känns det bra att ha tjänat en slant. Hälften av vinsten har redan gått åt till att fylla på barnens höstgarderober. Jag har verkligen inte shoppat mycket barnkläder de sista åren men nu behöver de verkligen lite nytt och det är så kul att köpa till dem då.
 
Nu ska jag göra kvällsmat till mig och Rickard, som förresten håller på att måla våra element, som plockades ner i början av renoveringen. Snart är det nämligen dags att sätta på värmen här hemma, kvällarna börjar bli allt kyligare.
 
Kram Johanna 


7 kommentarer:

Hannis sa...

Det ser så fint ut!
Att få börja piffa är ju nästan det roligaste som finns.

Kram Hannis

LOPPISLIV sa...

Det där skåpet över vasken är ju urcharmigt, ja hela köket är så fint! Ska bli kul att se det helt klart sen. Slutpiffet är ju det allra roligaste :-))

Härligt att sälja av lite på loppis, äkta feng shui!!!

Ha nu en fin start på nya veckan!
Kram Paula

Bettan sa...

Men sååå fint ni fått till det!! Längtar efter att få se mer! :))

Kram Bettan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vilket drömkök! Det kommer att bli superfint när allt småfix och pynt är klart. Det finns alltid en massa smått kvar när man renoverar (läs:lister). Vilken bra förtjänst ni fick på bakluckeloppisen! Kul sätt att sälja sånt som man tröttnat på eller inte behöver längre. Ha en bra start på veckan!
Kram,
Regina

Hanna sa...

fint kök.
Ha en bra dag!
Kram
Hanna

På landet vid havet sa...

Vilket fint lantkök! Håller med de andra, piffet är ju nästan det roligaste!
Kram Mia

Unknown sa...

Köket är jättefint och så personligt!
Vad kul att ni fått till det så bra!

Underbart att kunna sälja av sådant man inte vill ha längre, det gjorde vi i början av sommaren! :)

Ha det gott!

Kram
Lotta