torsdag, juli 05, 2012

På mina öppna hyllor...

...i köket ändras utseendet titt som tätt! Men det gör det väl hos er också? För tillfället har jag endast två hyllplan och jag funderar på att göra om lite så att jag kan få plats med tre i stället. Idag tänkte jag i alla fall visa er vad som står på hyllorna just nu, lite nytt och lite gammalt:)



Lite smått & gott, nytt & gammalt



Lilla bruna burken på översta hyllan som varit min gammelmormors


Jag älskar mina vintageburkar med glaslock, Svea Choklad, Carl Peter och Wels. I sommar blir det att leta efter fler!


Kanna och mjölkkanna från Miljögården och favorit gaslampan som är ett gammalt loppisfynd!


Nya prickiga burken blev kaffeburk

   
En annan snygg turkos burk fick följa med hem från Balders Hage häromdagen


Carpe Diem!

Kram Johanna 

4 kommentarer:

Tina sa...

Morning!
Det är ju den gamla-nya blandningen som gör det!
Nu lät det som kaffereklam men jag menar dina fina hyllor!

kraam i solen!

Hannis sa...

Håller med Tina, det är blandningen som gör det.
Fint är det!!

Svider i själen när jag ser dina fina gamla burkar...
Tänk att jag kastade tre stycken såna med glaslock!
Av misstag, slängde fel kartong på återvinningen, det är jag i ett nötskal=))

En kudde??!! Haha,då skulle jag smälla av!
Jag som släpar med mig kudde när jag reser kanske skulle behöva lära mig det förresten.

Hoppas att du får en alldeles underbar dag och tack för dina goa kommentarer/ Kram Hannis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Öppna hyllor i köket är jättefint, och så
enkelt och roligt och ändra om efter humör
eller årstid. Jättefina chokladburkar, såna
med glaslock är dom allra finaste.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Härligt med inslag av turkost, riktig sommarfeeling!

Jo du jag hinner använda det ärvda men kanske inte allt, jag har inte heller köpt så mycket, förutom lite svala sommarplagg. Det jag visade är i strl 80, brukar köpa på mig lite större strl även till Valentin på rea, så käckt :)

Hönö var lovely, men brännan blev sådär, näsryggen och axlarna typ hehe..

Kramis!